Mediální obraz není obrazem reality

Ale vysvětluj tohle někomu v době mediální revoluce. Je to sice jen nošení dříví do lesa, ale proč se na to nepodívat trochu z jiného úhlu.

Co o nás říká Google?

Vygooglil jsem si "Českou republiku" a čtu, že Česká republika je země, kde se zastavil čas a o pár řádků dál, že Česká republika je na špičce v on-line prodeji potravin.

Co říká Google na "Českou republiku".

Mediální obrazy hýbou světem

A to neříkám já, ale sám všemocný Google, nejchytřejší vyhledávač na světě. Jenže koho by zajímalo Česko, když jsou zajímavější obrazy. Co třeba taková věda, politika, kultura nebo sport? Dřív to bylo mnohem jednodušší, v Rudém právu napsali, že jsme mistři světa a bylo. Jenže dnes někdo napíše, že na nějakém turnaji nebyli ti nejlepší kvůli zranění, drogám, přesvědčení nebo bojkotu a hned je z toho obraz zkázy. Mistři světa v tu chvíli nejsou mistři, ale jen nějací účastníci zájezdu a člověk se díky tomu hned začíná v novém mediálním obrazu vzdalovat realitě. Už to prostě není tak černobílé jak bejvávalo. Inteligentní lidé, kteří si říkají intelektuálové, tvoří mediální obrazy. Neříkají přímo, co si máme myslet, jenom nám předkládají právě ty své mediální obrazy.
A jde jenom o to, čí médium na výrobu mediálních obrazů je větší. Jaké hosty na výrobu těch správných "obrazů" pro veřejnost si výrobce "obrazů" pozve, jaké otázky bude klást nebo jakou citaci použije. Výrobci mediálních obrazů jsou přeci objektivní a mají na to školy. Já na to žádnou školu nemám a díky Bohu nemusím být ani objektivní, ale vím, že mediální obrazy lžou, protože jinak by to nebyly mediální obrazy, ale zpravodajství.

Lepší než Google je Wollner

A abych se vrátil ke Googlu, tak zatímco tenhle vyhledávač vytváří mediální obrazy na základě matematického algoritmu, šéf reportážní publicistiky ČT Marek Wollner vytváří mediální obrazy na základě svého ideologického přesvědčení. A to je ve srovnání s Googlem daleko zábavnější. Aby třeba Google udělal z někoho padoucha, musí být splněna řada předem daných skutečností, ale u Wollnera rozhoduje o osudu mnohých mediálních obrazů pouze to, jak se pan Wollner zrovna vyspí. Má k dispozici největší médium na výrobu mediálních obrazů v zemi, takže co řeknou Wollnerovi podřízení, je oficiální "pravda". Amen.

Jasně, jsou i další experti na výrobu mediálních obrazů, jakým je třeba Marek Prchal, ale ti už to nedělají pro své ideologické přesvědčení. Tihle lidé vytvářejí mediální obraz za peníze, a to už není taková sranda, je to nuda. Stále ale platí, že všechno co se píše a říká, je jen a pouze mediální obraz. Všechno ostatní je realita.

Nikdo a nic není na 100% takový, jak se o něm píše, ani já. Takže vzůhuru do boje s ruskou propagandou, zítra nás mají anektovat, nacisti ovládli ČR, o půlnoci přistanou na Aljašce mimozemšťani a třetí světová válka už začala...ne to není realita, to jsou jen mediální obrazy posledních dní. Čert aby se v tom vyznal :)))

Autor: Tomas Trojan | pondělí 27.11.2017 9:34 | karma článku: 23,73 | přečteno: 643x